خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

بازاریابی موتور جستجو

بازاریابی موتور جستجو (SEM) یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که برای افزایش دید یک وب سایت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می شود.

 

 

در حالی که اصطلاح صنعت زمانی به فعالیت های جستجوی ارگانیک مانند بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و پرداخت اشاره داشت ، اکنون تقریباً منحصراً به تبلیغات جستجوی پولی اشاره دارد.


از بازاریابی موتور جستجو به طور متناوب به عنوان جستجوی پرداختی یا پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) نیز یاد می شود.

چرا SEM مهم است؟


با افزایش تعداد مشتریانی که در حال تحقیق و خرید محصولات آنلاین هستند ، بازاریابی موتور جستجو به استراتژی مهم بازاریابی آنلاین برای افزایش دسترسی شرکت تبدیل شده است.


در حقیقت ، اکثر بازدیدکنندگان جدید یک وب سایت با انجام یک پرس و جو در یک موتور جستجو ، آن را پیدا می کنند.


در بازاریابی موتور جستجو ، تبلیغ کنندگان فقط هزینه برداشت هایی را که منجر به بازدید کننده می شود ، پرداخت می کنند و این یک روش کارآمد برای صرف دلارهای بازاریابی برای یک شرکت است. به عنوان یک جایزه اضافی ، هر بازدید کننده به طور تدریجی رتبه بندی وب سایت را در نتایج جستجوی ارگانیک بهبود می بخشد.


از آنجایی که مصرف کنندگان با هدف یافتن اطلاعات با ماهیت تجاری وارد درخواست های جستجو می شوند ، در مقایسه با سایت های دیگر مانند رسانه های اجتماعی که کاربران به طور واضح چیزی را جستجو نمی کنند ، از نظر روانی عالی برای خرید هستند.


بازاریابی جستجو دقیقاً در زمان مناسب به دست مصرف کنندگان می رسد: زمانی که آنها برای اطلاعات جدید باز هستند. برخلاف اکثر تبلیغات دیجیتال ، تبلیغات PPC سرزده نیست و وظایف آنها را قطع نمی کند.


نتایج با SEM فوری است. مسلماً سریعترین راه برای هدایت بازدید به یک وب سایت است.

نحوه کار SEM


موتورهای جستجو از الگوریتم های پیچیده ای استفاده می کنند تا اطمینان حاصل شود که مرتبط ترین نتایج برای هر جستجو از جمله موقعیت مکانی و سایر اطلاعات در دسترس بازگردانده می شوند.


در تبلیغات جستجوی پرداخت شده ، تبلیغات حمایت شده در بالای صفحه و در کنار صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر می شوند تا بیش از نتایج ارگانیک ، دیده و برجسته شوند.


بگذارید بگوییم شما مشتری هستید که به دنبال آنلاین کالا یا خدمات هستید. شما به یک موتور جستجو مراجعه می کنید و اصطلاحات جستجوی خود را تایپ می کنید (همچنین به عنوان کلمات کلیدی شناخته می شود).


در صفحه نتایج جستجو ، با تبلیغات مختلف شرکت روبرو می شوید که کلمات کلیدی آنها با کلمات کلیدی جستجوی شما مطابقت دارد.


این تبلیغات در مکان های برجسته صفحه - همراه با لیست های جستجوی دیگر که با کلمات کلیدی شما مطابقت دارند ، نشان داده می شوند. لیست های پولی به جستجوی خاص شما بسیار مرتبط هستند ، بنابراین احتمال دارد روی آنها کلیک کنید.


حال بیایید نگاهی به نحوه کارکرد کمپین های SEM از دید بازاریاب بیندازیم.


شبکه های SEM عملیاتی خود سرویس هستند. هنگامی که بازاریاب شبکه ای را انتخاب کرد ، می تواند در مدت زمان کوتاهی فعالیت خود را آغاز کند.


هنگام راه اندازی یک کمپین در یک شبکه SEM ، از بازاریاب خواسته می شود:


    تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید و مجموعه ای از کلمات کلیدی مربوط به وب سایت یا محصول آنها را انتخاب کنید.

    یک مکان جغرافیایی را انتخاب کنید تا آگهی در آن نمایش داده شود.

    یک تبلیغ متنی ایجاد کنید تا در نتایج جستجو نمایش داده شود.

    قیمتی را که می خواهند بابت هر کلیک روی تبلیغات خود بپردازند پیشنهاد دهید.


تولید تبلیغات فقط متنی آسان است. بازاریابان یک عنوان ، متن برای متن اصلی آگهی ، یک فراخوان برای اقدام و یک URL برای پیوند لینک وارد می کنند.


به عقیده بسیاری ، بازاریابی در موتورهای جستجو کارآمدترین روش صرف هزینه بازاریابی دلار است.


نمونه هایی از شبکه های تبلیغات جستجو


دو شبکه اصلی جستجو که متخصصان SEM هدف قرار می دهند Google Ads (سابقاً Google Adwords) و Bing Ads هستند.


Google AdWords در واقع دو شبکه است: شبکه جستجوی Google و Google Display Network. شبکه اول منحصراً شامل وب سایت های مرتبط با جستجو متعلق به Google است ، در حالی که شبکه دوم شامل ویژگی هایی مانند YouTube ، Blogger و Gmail است. Bing Ads به مشتریان این امکان را می دهد تا هم در شبکه وب سایت های Yahoo و هم در شبکه Bing تبلیغات را خریداری کنند.


در حالی که Google Ads شبکه بسیار بزرگ تری است (اندازه تقریباً 2 برابر) ، قیمت گذاری اغلب در Bing Ads کمتر است. بازاریابان ممکن است بتوانند برای عبارتی کلمه کلیدی رقابتی با کمتر از آنچه در Google دریافت می کنند رتبه بهتری کسب کنند. و برخی گزارش می دهند که نرخ کلیک نیز بالاتر است.


چگونه تست A / B می تواند SEM را تکمیل کند


از آنجایی که شما در حال حاضر در بازاریابی موتور جستجو برای ایجاد ترافیک به وب سایت خود سرمایه گذاری می کنید ، تلاش بهینه ای برای بهینه سازی این ترافیک برای تبدیل و افزایش کارایی هزینه های شما است.


A / B تست صفحات فرود یک روش آسان برای به حداکثر رساندن هزینه خود است ، یا با بهینه سازی متوسط ​​ارزش سفارش یا درآمد هر صفحه.


بهینه سازی صفحه فرود می تواند امتیاز کیفیت شما را با شبکه های بازاریابی موتور جستجو افزایش دهد ، بنابراین میانگین CPC شما کاهش می یابد.


بهینه - و سیستم عامل های دیگر مانند آن - می توانند به شما کمک کنند تا تست های A / B خود را به راحتی ساختار و پیاده سازی کنید ، نتایج بی درنگ را ارائه دهید تا به شما در تصمیم گیری های تجاری اطمینان دهید. Optimizely با شبکه های تبلیغاتی معروف مانند Google Adwords و Facebook ادغام شده است که تنظیم آزمایش های مربوط به تبلیغ را سریع و آسان می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.