خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

تماشای عوارض: کدامها هستند و کدام 5 مورد برتر هستند؟

همه ما می دانیم که هدف ساعت نشان دادن زمان است. اما اغلب یک ساعت می تواند چیزهای فراتر از ساعت ، دقیقه و ثانیه ارائه دهد. آنها می توانند با انبوهی از ویژگی ها ، عملکردها و عوارض خفه شوند. دقیقاً عارضه ساعت چیست؟ اساساً ، یک ساعت پیچیده یک ساعت است که هر چیزی بیش از ساعت ، دقیقه و ثانیه را ارائه می دهد. هرچند همه ساعتهای پیچیده کالیبر یکسان ندارند.

  

ساعت های پیچیده از عوارض ساده تا عوارض پیچیده تا عوارض بزرگ را شامل می شوند. به عنوان مثال ، ساده ترین عارضه می تواند تاریخ قرار دادن ساعت باشد. یک عارضه پیچیده تر و در عین حال "کوچک" می تواند چیزی مانند تقویم سالانه (روز ، تاریخ و ماه را نشان می دهد) ، نشانه دو زمانه (زمان در دو مکان) یا عملکرد کرونوگراف (کرونومتر) ساده است.


 پس از آن ، عوارض چالش برانگیز دیگری نیز وجود دارد که در عرفان شناسی ، عوارض کلاسیک ، مانند کرونوگراف Split-Second ، تکرار کننده ها ، ساعت های نجومی و موارد دیگر ، در نظر گرفته می شوند. به طور طبیعی ، قیمت های خرده فروشی این نوع ساعت ها با پیچیدگی آنها ارتباط دارد. در اینجا نگاهی می اندازیم به پنج عارضه برتر در زمینه ساعت سازی که بیشتر به دنبال مجموعه داران واقعی هستند.


بیشتر بخوانید: بهترین ساعتهای سیکو در سال جدید


Tourbillons

توربیلون یک فرار است که خطاهای موجود در وقت سنجی را به دلیل تأثیر جاذبه بر روی مچ دست هنگام قرار گرفتن در موقعیت های خاص جبران می کند. در اوایل سال 1800 توسط ساعت ساز مشهور آبراهام-لوئیس برگو اختراع شد. ساعت های مکانیکی مربوط به آن دوران می توانند کمی نادرست باشند. توربیلون دائماً در حال چرخش یک عارضه بزرگ محسوب می شد. امروزه ، با وجود چنین ساعتهای مکانیکی بسیار باورنکردنی ، برخی از کارشناسان استدلال می کنند که توربیلون ، گرچه هنوز هم از ارزش بالایی برخوردار است ، اما در واقع یک عارضه نیست زیرا عملکرد افزوده شده آن با افزایش دقت ، تا حدی بحث برانگیز است. با این وجود ، در دنیای فالشناسی ، فرار توربیلون همچنان بسیار مطلوب است ، مارک های برتر نسخه های بسیار پیچیده ، اغلب سه بعدی با محور دو یا سه و حتی توربیلون های چهارگانه را در یک ساعت ارائه می دهند.


Repeaters

یک عارضه صوتی که با استفاده از چکش و گونگ ساعت را بر اساس ساعت یا بر اساس تقاضا به صدا در می آورد ، تکرار کننده ها شاهکاری بسیار گران قیمت (و گران قیمت) هستند. چندین تکرار کننده مختلف وجود دارد ، از جمله تکرار کننده دقیقه ای ، تکرار کننده پنج دقیقه ای ، تکرار کننده اعشاری (10 دقیقه ای) و تکرار کننده یک چهارم. همه آنها دارای یک اسلاید یا فشار دهنده در یک طرف هستند که وقتی فعال می شوند ، با استفاده از یک سری از زنگ ها یا آهنگ های مختلف زمان را می زنند. به طور معمول ، تکرار کننده دقیقه است که بیشتر دنبال می شود. این ساعت ها را با یک لحن واحد ، ساعت های ربع را با یک لحن دوتایی و دقایق گذشته از ساعت های چهارم را با یک لحن سوم زنگ می زند. اکثر این ساعت ها به دکمه سکوت مجهز شده اند تا صاحب آن بتواند ساعت را ساکت کند.


Perpetual Calendars

یکی دیگر از نمایش های دوست داشتنی مهارت فنی تقویم همیشگی است. همانطور که از نام آنها پیداست ، این ساعت ها اطلاعات تقویم مانند روز ، تاریخ ، ماه ، سال کبیسه و گاهی اوقات نشانه های فاز ماه را ردیابی و نمایش می دهند. آنهایی که پیچیده تر هستند حتی فاز ماه را در هر دو نیمکره شمالی و جنوبی به نمایش می گذارند. آنها به طور خودکار اطلاعات را در زمان تعیین شده تغییر می دهند - همیشه با در نظر گرفتن ماههای متغیر و سالهای کبیسه.


Split-Second Chronographs (Rattrapante)

گاه نگار تقسیم ثانیه که معمولاً Rattrapante نامیده می شود یک عارضه زمانبندی پیچیده تر از کرونوگراف معروف است. اساساً ، کرونوگراف کرونومتر است که برای تنظیم زمان وقایع با دکمه شروع ، توقف و تنظیم مجدد یا فشار دهنده استفاده می شود. کرونوگراف Split-Second پیچیده تر به کاربر اجازه می دهد تا همزمان چندین رویداد را همزمان تنظیم کند. به عنوان مثال ، در یک مسابقه پیاده روی ، Rattrapante می تواند چندین دونده را به طور هم زمان قرار دهد. این کار را بدون تأثیر بر دقت عملکردهای ساعت ، دقیقه یا ثانیه انجام می دهد.


Astronomical Complications

عوارض نجومی اخیراً مورد علاقه مجموعه داران قرار گرفته است ، زیرا مارک های ساعت سیارات را روی مدار چرخانده و یا کل صورت های فلکی را به نمایش می گذارند. معادله تابع زمان است که بیشترین توجه را دارد. ساعت ها با استفاده از ساعت ها ، دقیقه ها و گاهی ثانیه ها ، دوره 24 ساعته را دنبال می کنند. با این حال ، زمان خورشیدی در طول سال متفاوت است (از 14 دقیقه کوتاه تر از 24 ساعت تا 16 دقیقه بیشتر از 24 ساعت).


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.