خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب چگونه انجام می شود؟


تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب با دستگاه در تهران و البرز یکی از خدمات مهم سایت تشخیص کار می باشد. ما به شما قول می دهیم که بتوانیم با کیفیت بالا انجام می دهیم. اعزام سرویس کار در کمتر از نیم ساعت در محل با قیمت بسیار کمتر از نرخ اتحادیه انجام می شود.
 
 
لوله ها از وسایل بسیار ضروری و مهم ساختمان ها هستند که مورد استفاده فراوانی قرار می گیرند. از جمله : برای انتقال گاز ، آب ، فاضلاب و…. مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله ها مزایایی که برای ساختمان دارند یک سری معایب هم دارد که معایب آن : نشتی ، ترکیدگی ، گرفتگی و … را در بر دارد.در صورت بروز هر کدام از این معایب می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و کمتر از 1 ساعت برای تشخیص نشتی و ترکیدگی لوله های شما خود را به محل مورد نظر می رسانند.


تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب چگونه اتفاق می افتد؟

لوله های فاضلاب در زمستان ممکن است دچار یخ زدگی شوند و لوله های یخ زده احتمال این که لوله بترکد بسیار بالاست. اگر عمر لوله ها بالا باشد به مرور زمان لوله ها دچار پوسیدگی می شوند و لوله های پوسیده بسیار آسیب پذیر می باشند و ممکن است ترک بردارند و باعث نم و رطوبت در سقف و دیواره های ساختمان شوند.

اگر عمر لوله هایتان بالا است خیلی سریع لوله ای خود را عوض کنید تا بیشتر دچار مشکل نشود. اگر متوجه نم شدید حتما برای نشت یابی یا ترکیدگی اقدام کنید تا کار از این بدتر نشود. به هیچ عنوان این نوع لوله ها را فنر نزنید چرا که این کار باعث شکستن لوله می شود.

مشکلاتی که نشتی لوله آب و فاضلاب به وجود می آورد:

یکی از مشکلاتی که در هدر رفتن آب به دنبال دارد نم و رطوبت زدن به دیواره ی ساختمان می باشد که ممکن است خرابی دیوار و یا قسمتی از ساختمان و نشست زمین در اثر ترکیدگی لوله به همراه داشته باشد و اینکه مورد باعث بروز خسارت می شود. در صورت ترکیدگی لوله آب یا فاضلاب خیلی سریع و سرعتی این ترکیدگی را پیشگیری کنید. در ادامه برای پیشگیری این نوع ترکیدگی راه حل هایی را بیان می کنیم.

 

جلوگیری از ترکیدگی و نشتی لوله فاضلاب:

در سیستم لوله کشی فاضلاب از تکیه گاه برای جلوگیری از ترکیدگی استفاده کنید. برای گذاشتن تکیه گاه از سیستم لوله کشی که جنس مرغوبیت بسیار بالایی دارد استفاده کنید. روش نصب تکیه گاه در هر جا متفاوت است. استفاده از این سیستم این اطمینان را به شما می دهد که لوله های فاضلاب شما هیچ وقت دچار ترکیدگی نمی شود و این مشکلات را برای شما به وجود نمی آورد.

و دیگر کارهایی که می توانید برای جلوگیری از ترکیدگی لوله فاضلاب استفاده کرد این است که رسیدگی و تعمیر لوله های فرسوده را هر چند ماه در میان بررسی کنید اگر لوله دچار نقص بود آن را تعویض کنید.

دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب:

در همه سایت ها برای تبلیغ دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله استفاده می کنند و سوال این است که این دستگاه چگونه کار می کند؟

دستگاه تشخیص تر کیدگی لوله انواع مختلفی دارد که در ادامه برای شما شرح می دهیم و حال یکی از دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب را برای شما بازگو می کنیم. این نوع دستگاه ها برای یک گیرنده و فرستنده امواج هستند. این گیرنده و فرستنده درون یک محفظه ای در بدنه خود دستگاه کارگذاری شده است که به شکل کپسول است .

که این کپسول را باید روی سطح کاشی ها و روی زمین جایی که نم و رطوبت دارد حرکت دهید تا فرستنده امواج کار خود را انجام دهد. وقتی هدف مورد نظر مشخص شد یعنی امواج چکه و ترکیدگی را از طریق امواج تشخیص داد و تشخیص می دهد که این لوله تکیده است یا نشتی دارد. این نکته را باید گفت که دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب بر مبنای امواج است.

چرا باید از دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب استفاده کنیم؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود ابزارهای مدرن مانند این دستگاه می توان نشت یا ترکیدگی را تشخیص داد و حتی ترک خوردگی را خیلی واضح تشخیص می دهد. با این دستگاه می توان بدون خرابی و خسارت این کار را به خوبی و تمیزی بدون آلودگی این کار را انجام داد. موضوع اصلی اینجاست که چرا ما باید به این نوع دستگاه لازم داشته باشیم؟

اگر این دستگاه وجود نداشت شاید ساعت ها و روزها افراد تشخیص کار نمی توانستند این نشتی یا ترکیدگی لوله ها در زیر زمین را تشخیص دهند و این کار خیلی سخت و دشواری بود و این که باعث می شد هر لحظه این نشتی یا ترکیدگی بیشتر شود و باعث خسارت های جبران ناپذیری شود. با آمدن این دستگاه می توان از این مشکلات رها شد و کار را خیلی راحت و تمیز بدون هیچ خسارتی انجام داد.

 

ویژگی های دستگاه نشت یابی و ترکیدگی لوله فاضلاب:

• انجام کلیه امور بنایی
• سرعت و دقت بالا در تشخیص
• رفع بوی ناشی از سرویس بهداشتی ، سیفون توالت و اشپزخانه
• رفع نشت انواع لوله های آب و فاضلاب به صورت تضمینی
• تشخیص دقیق و نقطه ای محل ترکیدگی و نشتی لوله آب با دستگاه بدون کنده کاری و خرابی
• انجام عملیات تعمیرات و باسازی محل ترکیدگی لوله با کمترین خرابی و اصلاح لوله کشی لوله ها
• رفع نم و رطوبت سرویس بهداشتی ، گچ و سیمان دیوار ، رفع نشتی سیفون و شکستگی لوله فاضلاب

 

عوامل مختلف در ترکیدگی لوله فاضلاب و نشت آب در ساختمانهای قدیمی و نو ساز:

قرار دادن لوله های آهنی در خاک مرطوب و خاک آهگی باعث خوردگی لوله فلزی می شود.

قرار دادن دو لوله فلزی غیر هم جنس در کنار هم دیگر و واکنشی که بین این دو نوع لوله به وجود می آید و باعث ترکیدگی و نشت لوله می شود.

اتصال نا مناسب لوله های پلیکا و چند لایه ساختمان توسط بنا در هنگام ساخت و ساز.

حدیده کردن بیش از اندازه لوله توسط لوله کش در هنگام نشتی اب باعث بالا رفتن فشار آب لوله در ساختمان می شود.

شل شدن اتصالات در سرد و گرم شدن لوله ها با آب گرم و سرد .


نحوه کار دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله:

دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب انواع مختلفی دارد که می توان به مدل های حرارتی که کار آن ها بر مبنای حرارت است و مدل های بر اساس امواج کار می کنند، نحوه کار دستگاه حرارتی تشخیص ترکیدگی لوله به این شکل است .

که این دستگاه به دلیل داشتن فیلتر حرارتی که به آن نوعی حرارت سنج محیطی می گویند. که امکان تشخیص ترکیدگی لوله های پکیج لوله های آب ، لوله های موتور خانه ؛ لوله های فاضلاب و… را به راحتی از پشت سطوح و دیوار انجام می دهد.

نوع دیگر این نوع دستگاه ها ، دستگاه های مادون قرمز تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب می باشد که به آن ها دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب ” فراسرخ ” هم می گویند. از این نوع دستگاه ها بیشتر برای تشخیص ترکیدگی لوله در اعماق زمین استفاده می شود.

که کار با این دستگاه به این صورت است که دستگاه به وسیله فرستنده و گیرنده که درون دستگاه قرار دارد امواج را ارسال می کند و با بازخورد آن به دستگاه محل دقیق ترکیدگی و نشتی لوله را نشان می دهد و اینکار را بدون هیچ تخریبی انجام می دهد.


علت ترکیدگی لوله فاضلاب و آب و شوفاژ:

پاسخ این سوال بسیار واضح است بیشتر افرادی که در زمینه لوله کشی و تاسیسات فعالیت دارند صلاحیت و دانش فنی در این مورد ندارند و همچنین در مورد نقاط ضعف قوت لوله های پلاستیکی هم اطلاعاتی ندارند و این دچار مشکل می شود در ادامه نقاط ضعف و قوت لوله ها را برای شما توضیح می دهیم.


لوله های گالوانیزه یا آهنی:

بزرگترین ایراد این نوع لوله ها پوسیده شد و فرسوده شدن است. که امروزه جای خود را به لوله های جدید داده مثل لوله های پنج لایه و پلاستیکی که در خیلی از ساختمان ها بالای 10 سال به کار رفته است.

 

لوله های پلاستیکی:

این نوع لوله ها مزایا و معایب زیادی دارند.

 

مزایا:
وزن کمتری دارند.

حمل و نقل این نوع لوله ها راحت و نصب آن بسیار راحت است.

 

معایب:
جریان آب گرم در این نوع لوله ها باعث افزایش سایز طولی می شود.

تحمل لوله های پلاستیک حداکثر 20 بار در سیستم های گرمایشی که باعث فزسودگی و نهایتا دچار ترکیدگی لوله می شود.

 

لوله های پلیکا:

به مرور زمان هر ساختمانی دچار افت و نشت می شود و اگر این لوله ها در ساختمان کارگذاری شود و از جنس مرغوب نباشد بر اثر این نشست دچار شکستگی می شود.

 

لوله های پنج لایه:

این لوله های پنج لایه بی نقص ترین و بهترین لوله ها در بین این نوع لوله ها است. اما نکته این جاست که شخصی که می خواهد با این لوله کار کند باید دوره های آموزشی در نصب این لوله را وارد باشد. در غیر این صورت دچار مشکلات می شود.

برای تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب یا هر نوع لوله دیگر می توانید با کارشناسان ما کمک بگیرید و کار را در کمترین زمان ممکن با دستگاه های مدرن این کار را برای شما انجام می دهند و هم در زمان و هزینه صرفه جویی می شود.

 منبع: سایت تشخیص کار


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.