خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

کدام یک برای پیشرفت شغلی ، ضریب هوشی یا سازگاری مهمتر است؟


در گذشته های نه چندان دور ، اگر می خواهید توانایی شخصی برای صعود از نردبان پیشرفت در محل کار را آزمایش کنید ، از شما خواسته می شود که تست هوشی را انجام دهید. سالهاست که این طرز فکر وجود دارد که یک تست ضریب هوشی - که میزان حافظه ، تفکر تحلیلی و توانایی های ریاضی را اندازه گیری می کند - بهترین روش برای پیش بینی ابعاد مختلف شغل آینده فرد است.

 


 

بعد از مدتی توجه به هوش هیجانی یا هوش هیجانی مورد توجه قرار گرفته است که شامل طیف وسیعی از مهارت های ارتباطی ، اعمال نفوذ بین فردی و روابط بین فردی است. EQ اکنون مجموعه ای از ابزارهایی است که نقش مهمی در موفقیت در جنبه های مختلف زندگی دارد.


ضریب هوشی و ضریب هوشی فاکتورهای مهمی برای موفقیت شغلی هستند ، اما امروز ، با تعریف فناوری نحوه کار ما ، مهارتهای لازم برای موفقیت در بازار کار نیز در حال توسعه است. این جایی است که AQ یا «مزیت تطبیقی» وارد بازی می شوند. مجموعه ای از ویژگی های مختلف که توانایی ما برای تغییر جهت و سازگاری در یک محیط به سرعت و مداوم در حال تغییر را تعریف می کند.


"ضریب هوشی حداقل مورد نیاز برای کار است ، اما نرخ بهره تطبیقی ​​نشان می دهد که با گذشت زمان چقدر موفق خواهید شد." این همان چیزی است که ناتالی فراتو ، معاون رئیس جمهور گلدمن ساکس می گوید ، هنگامی که در چندین استارتاپ فنی سرمایه گذاری کرد ، به تنوع علاقه مند شد. بعد از این واقعه ، او همچنین Ted Talk معروف را در مورد این موضوع انجام داد.


Fratto استدلال می کند که فواید تاب آوری فقط توانایی دریافت اطلاعات جدید نیست بلکه توانایی انجام بهتر ، کنار گذاشتن آموزه های قدیمی ، غلبه بر چالش ها و آگاهانه تلاش برای تغییر است. فواید تنوع همچنین مربوط به انعطاف پذیری ، کنجکاوی ، شجاعت ، انعطاف پذیری و مهارت های حل مسئله است.


سوال این است که با تغییر جوامع ، آیا سود تطبیقی ​​ضریب هوشی برای موفقیت شغلی اهمیت بیشتری خواهد داشت؟


سازگار شدن


ایمی ادموندسون ، استاد مدیریت دانشکده بازرگانی هاروارد ، می گوید: به دلیل ناتوان کننده سرعت در تغییر در محیط کار ، مزایای تاب آوری از مزایای هوش با ارزش تر است.


فناوری به طرز چشمگیری روش پیشرفت برخی مشاغل را تغییر داده است و این اختلال همچنان پابرجاست. طی سه سال آینده ، 120 میلیون نفر در 12 کشور بزرگ جهان باید مهارت کاملاً جدیدی یاد بگیرند تا از اتلاف کار خود به دلیل اتوماسیون خودداری کنند.


دیو کپلین ، مدیر اجرایی The Envisioners ، مشاور فناوری در انگلستان گفت: "هر شغلی که شامل یافتن الگوهای خاص در اطلاعات باشد - از وکلا در بررسی اسناد قانونی تا پزشکانی که مشتری را شخصی سازی می کنند ، به راحتی می توانند خودکار شوند." دلیل این امر این است که الگوریتم های رایانه ای همان وظایف را سریعتر و دقیق تر از انسان انجام می دهند.


برای جلوگیری از بیکاری ، کارگرانی که به این مشاغل متوسل می شوند باید مهارت های جدیدی مانند خلاقیت در حل چالش های جدید و استفاده از شهود انسانی برای به دست آوردن اطلاعات جدید از دستگاه ها پرورش دهند. "اگر الگوریتم قادر به انجام 30٪ کارهایی باشد که من قبلاً انجام داده ام ، با این ظرفیت اضافی چه کاری می توانم انجام دهم؟" "برندگان افرادی هستند که تصمیم می گیرند کارهایی انجام دهند که الگوریتم ها قادر به انجام آن نیستند."


ادموندسون از بانکداری تا هنر می گوید که هر شغل انعطاف پذیری را طلب می کند. فرض کنید حسابدار هستید. ضریب هوشی شما به شما در گذراندن امتحانات حرفه ای کمک می کند و سپس هوش هیجانی شما را قادر می سازد با مصاحبه کننده رابطه سازنده برقرار کنید ، شغل مورد نظر خود را بدست آورید و روابط جدیدی با مشتری و همکار برقرار کنید. سپس ، با تغییر سیستم ها و تبدیل شدن به بعضی از مناطق حرفه ای ، این توانایی انطباق است که به شما در نوآوری و سازگاری با شغل جدید کمک می کند.


ادموندسون می گوید ، هر سه مزیت مهم هستند ، آنها یکدیگر را توسعه می دهند ، همه به شما در حل مشکلات کمک می کنند و در نتیجه سازگاری پیدا می کنید. نامزد شغل ایده آل هر سه عامل را دارد. اما این چیزی نیست که در همه یافت شود. داشتن ضریب هوشی بالا اما سازگاری ضعیف ، یافتن رویکردهای جدید در کارتان را با استفاده از مهارتهای گذشته دشوار می کند.


این سؤال را بپرسید "چه می شود؟"


سود تطبیقی


اکنون نگرانی در مورد تاب آوری یکی از عوامل اشتغال در کشورهای توسعه یافته است. طبق تحقیقات IBM ، 5،670 مدیر عامل در سراسر جهان مهارت های رفتاری را به عنوان "مهمترین عامل نیروی کار امروز" رتبه بندی کرده اند که مهمترین آنها "گرایش به تاب آوری و توانایی انطباق با تغییر" است.


ویل گوسلینگ ، مشاور Deloitte در انگلیس می گوید ، هیچ روش دقیق برای اندازه گیری تاب آوری وجود ندارد (مانند آزمایش IQ) ، اما شرکت ها به طور فزاینده ای متوجه ارزش انعطاف پذیری و تغییر شیوه های استخدام خود برای بهتر شدن هستند. قادر به شناسایی افرادی باشید که این مهارت را دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.