خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

توشیبا بعد از سه دهه از بازار لپ تاپ خارج شد


توشیبا پس از چندین دهه حضور در بازار لپ تاپ ، رسما خروج خود را از بازار و فروش بقیه سهام شارپ اعلام کرده است.

 


 

شرکت ژاپنی اخیراً در بیانیه ای این موضوع را اعلام کرد. در سال 2018 ، این شرکت 80.1 درصد از سهام خود را به Sharp Citizenship واگذار کرد ، و مالک جدید آن تصمیم گرفت که محصولات خود را با نام تجاری "Dynabook" ادامه دهد. اکنون این شرکت تصمیم گرفته است 19.9٪ سهم را در Dynbook بفروشد.


توشیبا در بیانیه ای گفت شارپ تقریباً دو ماه پیش چیزی شبیه به این پیشنهاد داد و اکنون انتقال سهم به پایان رسیده است:


    "در نتیجه این انتقال ، Dynabook به یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به شارپ تبدیل شد."


این شرکت ژاپنی بیانیه کوتاهی را منتشر کرد و اعلام کرد کاملاً خارج از بازار رایانه شخصی است و بیش از سه دهه در این زمینه ذکر نشده است. این شرکت اولین لپ تاپ سازگار با IBM خود ، T1100 را در سال 1985 معرفی کرد و به یکی از اولین رایانه هایی که در دنیای لپ تاپ رشد می کند تبدیل شده است.

توشیبا


توشیبا T1100


در حالی که سایر لپ تاپ ها در بازار ظاهر شدند ، T1100 به ویژگی های اساسی مجهز شد که دو دهه بعد برای لپ تاپ ها استاندارد شد. این ویژگی ها شامل باتری قابل شارژ داخلی ، صفحه نمایش LCD ، سازگاری با رایانه های IBM و پشتیبانی از فلاپی دیسک است.


لپ تاپ توشیبا مجهز به حافظه 256 کیلوبایت ، صفحه نمایش LCD 200 6 640 پیکسل ، عرض 25 خط 80 کاراکتر و پورت فلاپی دیسک با پشتیبانی از دیسک های 640 و 720 KB است. ابعاد این محصول 1/6 31 6/31 .5 5/30 سانتی متر و وزن آن 4.1 کیلوگرم بود. T1100 با قیمت 1999 دلار آغاز به کار کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.