خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

نگاهی به Xiaomi MIUI 12 بیندازید


نسخه منبع باز سیستم عامل اندروید به بسیاری از شرکت ها این امکان را می دهد تا برای ایجاد نسخه سفارشی برای تلفن های خود ، تغییرات سفارشی را در کد خود اعمال کنند.

 


 

 MIUI توسط شیائومی توسعه یافته است ، این یکی از محبوب ترین رابط های کاربری اندروید است که نسل به نسل بهبود می یابد و کار با دستگاه های شرکت چینی را لذت بخش تر می کند. این 400 میلیون کاربر در سراسر جهان است ، که به وضوح محبوبیت MIUI را نشان می دهد. شیائومی بزرگترین تولید کننده تلفن های همراه در بازار اصلی هند است و 100 میلیون کاربر در هند دارد که تعداد قابل توجهی است.


MIUI 12 تنها 6 ماه پس از انتشار رسمی MIUI 11 ارائه شد. نسخه پایدار MIUI 12 در بیشتر گوشی های شیائومی ، ردمی و پوکو در طول 15 ماه گذشته در دسترس بوده و روند انتشار آن ادامه دارد. به زودی پس از عرضه MIUI 11 ، MIUI 12 تغییر زیادی کرده و ویژگی های جدیدی دریافت کرده است. شیائومی تلاش کرده است تا ظاهر کلی UI را بهبود بخشد ، در نتیجه انیمیشن های نرم تر ، تصاویر مدرن تر و MIII 12 UI منسجم تر از همیشه ایجاد شده است.


شیائومی همیشه دو نسخه از رابط های کاربری خود را منتشر می کند ، یکی برای کاربران چینی و دیگری برای کاربران خارج از چین. در سال های اخیر ، شیائومی علاقه زیادی به کاربران بین المللی MIUI نشان داده است ، اما با انتشار MIUI 12 این تغییر کرد. با گذشت زمان ، شیائومی تمرکز خود را به گوشی های هوشمند پیشرفته تغییر داد. MIUI از طراحی و ویژگی های خوبی برخوردار است و اکنون در نسخه دوازدهم خود به مرحله ای رسیده است که می توان از آن به عنوان رقیبی مناسب برای رابط کاربری گوشی های سامسونگ و وان پلاس نام برد.


حریم خصوصی تلفن شیائومی دو زبانه است: آمار و مدیریت. در زبانه Statistics ، نمای کلی از همه برنامه هایی که در آن روز مجوزهای اساسی برای دسترسی به قسمت های مختلف تلفن دریافت کرده اند ، ارائه شده است. این صفحه شامل اطلاعاتی مانند داده های موقعیت مکانی ، مخاطبین ، گزارش تماس ، ضبط صدا و فضای ذخیره سازی است. کاربر با استفاده از گزینه All Programs می تواند اطلاعات دقیق تری در مورد همه برنامه های در حال اجرا یا آن دسته از برنامه هایی که اجازه باز شدن خودکار در پس زمینه را دارند ، بدست آورد. تب Administrator اطلاعات مفصلی در مورد همه برنامه هایی که می توانند به مجوز خاصی دسترسی پیدا کنند ارائه می دهد.


گوگل ویژگی های جدیدی را با اندروید 10 معرفی کرد و MIUI 12 از همین ویژگی پشتیبانی می کند. اگر از لبه سمت چپ یا راست صفحه به داخل صفحه بکشید ، صفحه برمی گردد. برای بازگشت به صفحه اصلی ، در هر کجا که هستید می توانید از پایین صفحه به سمت بالا بکشید. سرانجام ، اگر می خواهید به یک نمای کلی از برنامه های باز خود دسترسی پیدا کنید ، باید پایین بروید و انگشت خود را نگه دارید.


یکی از تغییرات جدید در MIUI 12 ، اضافه شدن مرکز کنترل است. همانطور که از نام مرکز کنترل حدس زده اید ، این قسمت از MIUI 12 شباهت زیادی به مرکز کنترل iOS دارد. برای دسترسی به مرکز کنترل ، صفحه اصلی را به پایین بکشید تا مجموعه ای از گزینه ها را با یک لغزنده روشنایی صفحه نمایش دهید.



طرح و عملکرد ارائه شده توسط مرکز کنترل MIUI مشابه مرکز کنترل iOS است. با این حال ، در مرکز کنترل Xiaomi ، می توانید ترتیب کاشی ها را برای تنظیمات سریع تغییر دهید. از آنجا که مرکز کنترل فضای زیادی از صفحه را اشغال می کند ، اکنون اعلان ها در پنجره های جداگانه ای وارد می شوند.


ویژگی دیگری که شیائومی به MIUI 12 اضافه کرده ، پنجره های شناور است. مشابه آنچه تلفن های سامسونگ ارائه می دهند ، می توانید پنجره برنامه را تغییر اندازه دهید و آن را در بخشی از صفحه قرار دهید. بهترین نکته در مورد ویندوزهای شناور این است که پنجره های مربوطه در برنامه های دیگر نمایش داده می شوند.


یکی از ویژگی های جالب و مهیج جدید MIUI ، 12 تصویر زمینه پویا است. MIUI 12 تصاویر پس زمینه پویا را به عنوان تصاویر پس زمینه زنده در برنامه Google Wallpapers مشاهده کنید. البته تصاویر زمینه شیائومی پویاتر هستند. شما می توانید بین تصویر زمین یا مریخ یکی را انتخاب کنید تا یک تصویر زمینه پویا به تلفن خود اضافه کنید. با فعال شدن صفحه ، یک انیمیشن نمایش داده می شود.


یکی از انتقاداتی که از سوی کاربران به شیائومی وارد شده ، نبود App Drawer در رابط کاربری MIUI است. با گذشت زمان ، تعداد بیشتری از شرکت های تلفن چینی App Drawer را به رابط های دستگاه خود اضافه کرده اند و شیائومی را مجبور به انجام همان کار کرده اند. پس از مدت ها انتظار ، سرانجام App Drawer از طریق MIUI 12 به تلفن های شیائومی اضافه شد.


حالت تاریک


منوی تنظیمات MIUI 12 سازگارتر از نسخه های قبلی MIUI است و این مستقیماً به فونت سیستم جدید و متن منوی بزرگتر پیوند می یابد. اگر MIUI 11 را در کنار MIUI 12 قرار دهید و منوی تنظیمات را باز کنید ، تغییرات قابل توجه است. قلم MIUI 12 خواناتر است و طراحی آن احساس مدرن تری به کاربر می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.