خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

کدام کشور در دنیا دارای هوش مصنوعی است؟

تاکنون بسیاری از پروژه های بزرگ در زمینه هوش مصنوعی توسط دولت ها و کشورهای مختلف اجرا شده است که در برخی موارد نتایج خوبی کسب کرده اند. اما همچنین ممکن است این سال برای شما پیش بیاید که کدام کشور در AI در حال حاضر پیشرو است و کدام یک AI در جهان پیشرو است.
 
 
چین یک برنامه دقیق برای توسعه هوش مصنوعی دارد و این برنامه ها آن را به مرکز هوش مصنوعی در جهان تبدیل می کند. اکنون هدف چین تبدیل شدن به قطب نوآوری در هوش مصنوعی تا سال 2030 است و با برنامه ریزی منظم ، این رویا محقق خواهد شد.

باید گفت که در آغاز هوش مصنوعی جهان در دست ژاپن بود و در ژاپن روز به روز شاهد گسترش هوش مصنوعی در زمینه های مختلف بودیم. اما اکنون ، با رقابت زیاد و کشورهایی که سعی در استفاده بهتر از هوش مصنوعی دارند ، شاهد رقابت شدیدی هستیم. در حال حاضر چین در زمینه هوش مصنوعی پیشتاز است و سال گذشته چین پروژه ای تحت عنوان مدیریت مصنوعی جهانی را تا سال 2030 راه اندازی کرد.

آمارها نشان می دهد که چین در زمینه هوش مصنوعی گام های بلندی برداشته است و انتظار می رود این کشور طی 12 سال آینده به یکی از مراکز اصلی هوش مصنوعی در جهان تبدیل شود. البته افزایش جمعیت و استقبال کاربران بخشی از موفقیت چین در فناوری و هوش مصنوعی است که باید به آن توجه داشت.

تاکنون سرمایه گذاری زیادی در زمینه هوش مصنوعی در چین انجام شده است که می توان به سرمایه گذاری 300 میلیاردی در زمینه تراشه ها و اتومبیل های برقی اشاره کرد. در واقع می توان گفت که در میان کشورهای جهان ، چین بیشترین سرمایه گذاری را در زمینه هوش مصنوعی دارد. از طرف دیگر ، توسعه هوش مصنوعی منجر به رشد کارآفرینی و تجارت در بین مردم چین شده و تأثیر خوبی بر مردم داشته است.

در این راستا ، مدارس استعدادها و علاقه مندان را برای حمایت از این بخش توسعه می دهند. در واقع ، سیستم آموزشی در چین با توجه به نیازهای جهان در حال تغییر است و سرمایه گذاری روی دانشجویان انجام شده است تا سرانجام در زمینه هوش مصنوعی ماهر شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.