خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

بوئینگ و ارسال انسان به اعماق فضا

وقتی ناسا اولین زن و مرد بعدی را به ماه بفرستد ، این فضانوردان نه تنها اولین انسانهایی هستند که پس از مأموریت آپولو 17 در 1972 پا به ماه می گذارند ، بلکه سوار بر بزرگترین و قدرتمندترین موشک ناسا نیز می شوند. تاریخچه: موشک فضایی. سیستم راه اندازی شده توسط بوئینگ طراحی شده است.

  

گویا سیستم پرتاب فضایی بوئینگ یک فناوری کلیدی است که به انسان امکان می دهد مسافت بیشتری را در فضا برای مدت زمان طولانی تری طی کند.


هنگامی که موشک SLS با خدمه Artemis ناسا آماده شود ، بلندتر از مجسمه آزادی در نیویورک خواهد بود. با ظرفیت حمل بار حدود 4 میلیون کیلوگرم ، این موشک آنقدر قدرتمند است که می تواند محموله 38 تن در ماه را ارسال کند.


دوگان به CNET گفت: "هرچه بیشتر و بیشتر در فضا حرکت می کنیم ، دلیل اینکه به موشک های بزرگتر و بزرگتری نیاز داریم این است که بتوانیم در این پروازها حمل بیشتری با خود داشته باشیم."


توانایی حمل محموله های عظیم نه تنها برای خدمه مأموریت ماه بلکه برای مأموریت های آینده مریخ نیز حیاتی است. برخلاف راکت های قبلی که برای مأموریت های ناسا ساخته شده بودند ، SLS می تواند محموله های کامل و از پیش مونتاژ شده را در اعماق فضا حمل کند ، بنابراین وقتی انسان به سیاره سرخ وارد می شود ، بیشتر تجهیزات مورد نیاز مریخ قابل استفاده خواهد بود.


آنچه در سفر یک روزه حمل می کنید با آنچه در سفر ماهانه حمل می کنید متفاوت است. اینجاست که SLS وارد عمل می شود. "این موشک می تواند محموله های بسیار بزرگی را حمل کند ... و شامل هر آنچه انسان برای زنده ماندن و فعالیت در اعماق فضا نیاز دارد".


فکر می کنم این مزیتی است که ما نسبت به افرادی داریم که - هرچند موفق - موشک Saturn V را طراحی کرده اند. Saturn V موشکی بود که مردم روی کاغذ طراحی می کردند و محاسبات دستی انجام می دادند و قطعات آن را با دست تولید می کردند.


امروز ما می توانیم محاسبات و تحلیل های انجام شده در طول سال ها را در طول یک برنامه کامل فقط در یک روز انجام دهیم. و با کمک فرآیند تولید رایانه ، می توان قطعات بسیار ریزی را ساخت که دقیقاً همانطور که باید از آب خارج می شود.


اگرچه تیم توسعه SLS شامل پیشکسوتانی می شود که قبلاً در برنامه شاتل فضایی و همچنین در ساخت ایستگاه فضایی بین المللی شرکت کرده بودند ، اما تغییرات زیادی ایجاد شده است و روند ساخت فضاپیماها دیگر مانند اولین فضاپیما نیست.


این سطح دقت حتی در کوچکترین قسمتهای موشک نیز صدق می کند. دوگان می گوید که اجزای منفرد موشک ، از بزرگترین واحدها تا کوچکترین پیچ ها ، به طور مداوم در حین تولید کنترل می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.