خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

Galaxy Note 20 و Galaxy Note 20 Ultra را مرور کنید

شاید بارها داستان تلفن های Galaxy Note را شنیده باشید. تقریباً نه سال پیش ، در حین رویداد IFA 2011 ، سامسونگ اولین مدل از سری Galaxy Note را در اقدامی جسورانه رونمایی کرد ، در حالی که بازار گوشی اندرویدی زیادی در اختیار نداشت. 

  

بیشتر تلفن های آن زمان از صفحه نمایش استفاده می کردند تا اندازه 4 اینچ. اما اولین مدل Note با صفحه نمایش 5.3 اینچی وارد بازار شد. گلکسی نوت برای سنجش بررسی کاربران روی صفحه نمایش های بزرگ راه اندازی شد و فروش یک میلیون دستگاه در دو ماه اول سامسونگ را متقاعد کرد که هر سال مدل جدیدی را به بازار عرضه کند. در کمتر از یک سال ، Galaxy Note 10 میلیون دستگاه فروش داشت.


پسوند "Ultra" که با خانواده گلکسی S20 به تلفن های سامسونگ اضافه شده است ، حاکی از مدل های برتر است که در تمام محصولات این شرکت تعالی می یابد. Galaxy Note 20 Ultra شباهت های بسیاری با Galaxy S20 Ultra دارد و مبتنی بر همان تلفن است. مدلهای Ultra ویژگیهای خاصی را ارائه می دهند که معمولاً با سایر محصولات سامسونگ در دسترس نیست. البته این ویژگی ها و قابلیت ها باعث می شود کره ای ها برچسب قیمت نجومی مدل های Ultra را در نظر بگیرند.


طراحی و کیفیت ساخت


بیایید با بررسی پرچمدار جدید سامسونگ شروع کنیم. جایی که ما یکی از بزرگترین تفاوت ها را بین Note 20 و Note 20 Ultra مشاهده می کنیم. اول از همه ، باید بدانید که این تلفن ها بسیار بزرگ و سنگین هستند و نباید انتظار ارگونومی و راحتی از آنها را داشت. نوت معمولی 20 یک گوشی خوب است ، حداقل به دلیل داشتن لبه های خمیده آن ، اما نوت 20 Ultra علی رغم صفحه گسترده و لبه های کاملاً تیز ، اصلاً تلفن خوبی نیست.


قاب گلکسی نوت 20 Ultra از استیل ضد زنگ ساخته شده است و دو صفحه شیشه ای ویکتوریا به آن وصل شده اند. Victos هفتمین نسل از Gorilla Glass با دوام است که مدتی پیش رسما معرفی شد و برای اولین بار در نوت 20 Ultra مورد استفاده قرار گرفت. شیشه Victus از سیلیکات آلومینیوم ساخته شده است و طبق گفته سازنده می تواند به راحتی در برابر سقوط از ارتفاع دو متر مقاومت کند. بنابراین به نظر می رسد که به جایی رسیده ایم که دیگر نیازی به استفاده از محافظ صفحه نمایش نداریم. البته اگر پیشنهاد ما را می خواهید ، ما دوباره می گوییم که این خطرات را ریسک نمی کنید و یک محافظ صفحه نمایش برای تلفن چند میلیون خود ارائه می دهید.


اگر هر دو گوشی را به صورت چهره به چهره نگاه کنید ، تفاوت های بسیاری را مشاهده خواهید کرد. Galaxy Note 20 Ultra دارای صفحه نمایش خمیده و بزرگ است که از هر دو طرف مانند یک آبشار در لبه های جانبی فرود می آید. صفحه نمایش 6.9 اینچی تقریباً 92٪ جلوی گوشی را شامل می شود. بنابراین ، اگر بگوییم ما در کنار یک تلفن تمام صفحه هستیم ، واقعاً صادق نخواهیم بود. به استثنای دوربین سلفی ، که در یک سوراخ کوچک در بالای صفحه قرار دارد ، هیچ برشی یا عناصر دیگری در جلوی صفحه مشاهده نمی شود. لبه های خمیده و ابعاد بزرگ دستگاه باعث می شود که کف دست با صفحه نمایش تماس گرفته و عملکرد لمس را مختل کند.


گلکسی نوت 20 از یک صفحه نمایش مسطح 6.7 اینچی کوچکتر برخوردار است که اگرچه به اندازه صفحه خمیده Ultra جذاب نیست ، اما هنوز هم بیش از 89٪ بخش بزرگی از جلوی گوشی را اشغال می کند. تلفن از فضای جلو حمل می شود. همانند صفحه نمایش Ultra ، نوت 20 دارای شکاف دایره ای در بالا و مرکز دوربین سلفی است. صفحه تخت را می توان یکی از ویژگی های مثبت نوت 20 دانست. زیرا تماس تصادفی کف با لبه های آن بسیار کاهش می یابد.


در سمت چپ بالای هر دو گوشی یک دست انداز مستطیل شکل بسیار بزرگ قرار دارد که دارای دوربین ، فلش و سنسور دوربین مرتبط است. این برجستگی بزرگتر از آن چیزی است که تصور می کردیم اما خوشبختانه در همان طیف رنگی به عنوان گوشی تزئین شده است تا حافظه تلخ برجستگی سیاه در پشت گلکسی S20 را پاک کند. شکاف مستطیل شکل برای این دوربین که بخش زیادی از قسمت پشتی تلفن را اشغال کرده است ، علاوه بر فلاش و لیزر فلاش ، سه دوربین را نیز در گلکسی نوت 20 Ultra قرار داده است. اما در Note معمولی 20 ، فوکوس لیزری و میکروفون ثانویه در این بخش وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.