خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

معماری مدرن، در ستایش سادگی!


سادگی با گذشت زمان نقش هرچه پررنگ‌تری را در زندگی ما ایفا می‌کند. معمولا هر مُدی در زمان خود محبوب است اما پس از دوران اوجش از زیبایی و محبوبیت آن کاسته می‌شود؛ در مقابل، جذابیت و جلوه‌ی سادگی در طول زمان همواره ثابت است و از بین نمی‌رود. 

  

ساختمان‌های بزرگ، تزئینات زیاد، کنده‌کاری‌ها و توجه بسیار به جزئیات در ساختمان‌های ویکتوریایی با انتقادهایی همراه بود. انتقادهایی که منجر به شکل‌گیری سبک تازه‌ای از معماری ساختمان با عنوان معماری مدرن شدند. سبکی که امروزه در مهم‌ترین شهرهای دنیا یادگارهای ارزشمند و شناخته شده‌ای دارد. در این مطلب با معماری مدرن بیشتر آشنا خواهید شد.


معماری مدرن چیست؟

این سبک از معماری پس از دوران انقلاب صنعتی و در تقابل با افراطی‌گری‌ها در معماری‌ ویکتوریایی ظهور کرد. کمی که به عقب‌تر برگردیم می‌توان گفت بستر ظهور معماری مدرن از همان زمانی که انسان‌ها کم کم از عالم فرازمینی و روحانی فاصله گرفتند و به مسائل انسانی و زمینی توجه بیشتری نشان دادند شکل گرفت. اگر بخواهیم جایگاه معماری مدرن را دقیق‌تر توصیف کنیم می‌توان گفت معماری مدرن جایی میان معماری ویکتوریایی و معماری پست مدرن قرار گرفته است.



 اغلب ساختمان‌های ساخته شده از اواخر قرن 19 تا اواسط قرن 20 میلادی به سبک معماری مدرن هستند. در این سبک از معماری سعی بر این است طراحی ساختمان‌ها تا حد امکان از گذشته فاصله گرفته و پیرو قوانین قدیمی نباشند. سادگی در این سبک از معماری حرف اول را می‌زند. در پروفایل شرکت معماری نوین جاهد می‌توانید نمونه‌هایی از سبک معماری مدرن را مشاهده کنید.


ویژگی‌های معماری مدرن

معماری مدرن درست مانند هر سبک دیگری قواعد و ویژگی‌های خاص خودش را دارد که موجب تفکیک آن از سایر سبک‌ها می‌شود. ویژگی‌های اصلی یک ساختمان طراحی شده به سبک مدرن شامل این موارد می‌شود:


• استفاده غالب از رنگ سفید 

• سادگی و عدم وجود تزئینات اضافی

• استفاده وسیع از شیشه

• استفاده از سازه‌های استیلی و بتنی

• الهام گرفتن از زیبایی‌های ماشینی


ادامه مطلب را در سایت چیدانه مشاهده کنید. اینجا کلیک کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.