خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

دوئل کم مصرف و پر مصرف , اینبار کولرها

در این مطلب در مورد کولرهای گازی و آبی صحبت خواهیم کرد. البته بیشتر در مورد کولرهای گازی کم مصرف و بهترین انها بحث خواهیم کرد. با ما باشید.
  
آیا میدانید کولر گازی اینورتر یا کم مصرف چیست ؟
بحث تولید کولر گازی مدت‌هاست که دستخوش تغییر شده و در حال پیشرفت است و روزبه‌روز وسیع‌تر می‌شود اما چند سالی است که کولرهایی وارد بازار شده که به نام کولر گازی کم‌مصرف یا کولر گازی اینورتر شناخته می‌شود.

مشخصاً یکی از مواردی که امروز به آن می‌پردازیم بحث تهویه مطبوع است که عضو جدایی‌ناپذیر زندگی امروز انسان‌هاست. سال‌هاست که ما برای رهایی از گرمای تابستان از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنیم ولی حدود ۱۰۰ سال است که وسیله‌ای به نام کولر گازی اختراع‌شده که بازده بسیار خوبی داشته و مورد توجه استفاده‌کنندگان قرارگرفته است که شما می‌توانید با کمترین دردسر بازده مطلوب و مناسبی از آن دریافت کنید.

نحوه کار کولر گازی کم مصرف به چه صورت است ؟
نحوه کار تمامی کولر های گازی به این صورت است که گاز بسیار سردی که به گازهای فریونی معروف هستند و از ترکیبات شیمیایی مخصوصی تشکیل‌ شده اند که به‌ وسیله یک موتور قوی که کمپرسور نامیده می‌شود در سیکل یا همان لوله‌های کولر گازی که اصطلاحاً خلأ شده است و چیزی به جز همین گاز در آن وجود ندارد به گردش در می‌آید این گاز زمانی که به پنل داخلی با همان اواپراتور شما می‌رسد به‌وسیله باد گرمی که به کویل ها برخورد میکند گرم شده و سرما را به محیط پس می‌دهد و دوباره به پنل بیرونی یا همان کندانسور برگشته و براثر یک سری تغییرات آماد بازگشت به محیط داخلی منزل میشود و تمامی این اعمال مکش و پرتاب این گاز توسط کمپرسور انجام می‌شود  این خلاصه‌ای از کارکرد دستگاه‌های تهویه مطبوع که کولر گازی هم یکی از آن‌هاست میباشد


چرا مصرف برق کولر گازی اینورتر نسبت به بقیه کولرها کمتر است؟
کولر های گازی اینورتر برای کنترل سرعت موتور دارای فرکانس متغیر می باشد بنابراین خروجی کمپرسور و سرمای را می تواند کنترل نماید، سرعت کمپرسور به فرکانس جریان متناوب وابسته است. تبدیل جریان متناوب به مستقیم و تبدیل مستقیم به جریان متناوب ۴ تا ۶ درصد انرژی را هدر می دهد که در کولر گازی مجهز به اینورتر این هدر رفت انرژی را نخواهیم داشت.


کولر گازی اینورتر با حذف فرآیند روشن و خاموش شدن باعث بالا رفتن طول عمر و بازدهی قطعات و اجزاء کولر گازی گردیده و مقدار جریان زیاد مورد نیازی که کولر در هنگام روشن شدن کمپرسور دارد را از بین می برد. بطور کلی این فرآیند باعث بالا رفتن طول عمر کولر شده و مصرف برق کولر گازی اینورتر را کاهش می دهد.


۶برند برتر و پرفروش کولر گازی در بازار ایران

کولر گازی اجنرال OGENERAL                     
در صدر جدول بهترین کولر گازی و پرفروش ترین برندهای کولر گازی ها همچون سال های گذشته کولر گازی اجنرال وجود دارد.این نوع برند کولر گازی به علت داشتن رده مصرف انرژی A++ نیز به عنوان کم مصرف ترین کولر گازی جهان نامیده می شود.یکی دیگر از ویژگی های این نوع کولر داشتن استحکام قطعات و موتور کم صدا است.


کولر گازی گری GREE  
در ردیف دوم لیست بهترین کولر گازی ها کولر گازی گری وجود دارد . بزرکترین و تخصصی ترین شرکت تولید سیستم تهویه مطبوع در جهان شرکت گری می باشد که در سال ۱۹۹۱ تاسیس شد. گری یکی از شرکت های است که به طور عمده کولر گازی مورد نیاز بازار ایران و جهان را تامین می کند.

 کولر گازی جنرال GENERAL
کولر گازی جنرال طرح لبخند جزء سومین لیست بهترین کولر گازی و پرفروش ترین برنهای کولر گازی در ایران قرار دارد و یکی از شناخته ترین نوع کولر ها می باشد. موتور کولر گازی جنرال از موتور توشیبا ساخت کشور تایلند بهره برده است . سطح مصرف انرژی آن نوع B است. یکی از ویژگی های آن که باعث شده طرفداران زیادی پیدا کند قیمت پایین و مناسب است.

کولر گازی ال جی LG                             
و در چهارمین ردیف پرفروش و بهترین کولرگازی ها، کولر گازی ال جی قرار دارد.کولر گازی ال جی عرضه نسل جدید کولرهای گازی اینوتر است که  با کاهش چشم گیر ۷۳ درصدی انرژی راهی نو در مصرف بهینه انرژی گشوده است.کولر گازی  اسپلیت ال جی قابل اطمینان و راه حلی دائمی برای تامین سرمایش و گرمایش خانه یا محل کار شما هستند. سیستم‌های اسپلیت ال جی با موتور قدرتمند خود کارایی بالایی را در کنار مصرف بهینه انرژی دارند. اسپلیت‌های ال جی دارای امکان نصب سریع و آسان هستند و انتخابی مناسب برای شما می باشند

کولر گازی سامسونگ SAMAUNG
سامسونگ، یکی از بزرگترین شرکت‌های خوشه‌ای در کره جنوبی و یک شرکت چندملیتی است که از تعداد زیادی شرکت تابعه و زیرمجموعه تشکیل شده‌است.

مصرف برق کولرگازی اینورتر چقدر است ؟
امروزه  استفاده از کولر های گازی با موتور  کممصرف برای مناطق گرمسیری  و معتدل  و مناطق  پر جمعیت شهری رواج یافته است .حال باید دید مصرف  برق این کولرهای گازی اینورتر چقدر هست ؟

کولرهای گازی یا اسپلیت های اینورتر دار (inverter ),دارای کمترین مصرف برق و با گرید انرژی A می باشند.بدیهی است کولرهای گازی اسپلیت گرید B نسبت به گرید A دارای مصرف برق بیشتری بوده ولی در هر حال از کولرهای گازی معمولی کم مصرف ترند.

اسپلیت های اینورتر با تبدیل برق متناوب به جریان برق مستقیم ، موجب استارت تدریجی، کم صدا و کم مصرف دستگاه در هنگام راه اندازی کولر می گردند.ولی میزان واقعی کاهش مصرف برق نسبت به افزایش شدید بهای دستگاه قابل بررسی است.


مصرف برق کولر گازی اینورتر با گرید A چقدر است؟
اسپلیت های اینورتر دار یا کولر های گازی اگر دارای گرید A باشند، کمترین میزان مصرف برق را خواهند داشت و گریدهای بعدی به نسبت مصرف برق بالاتری را خواهند داشت ولی به طور کلی نسبت به کولر های گازی معمولی مصرف برق کمتری دارند. از این رو هنگام خرید کولر گازی با اندکی هزینه بیشتر کولر گازی با مصرف انرژی پایین خریداری نمایید به تدریج با صرفه جویی که در مصرف برق خواهید داشت، همان مقدار هزینه ای که بیشتر پرداخت کرده اید جبران خواهد شد.

کولر های اسپلیت با تبدیل کردن جریان برق متناوب به برق مستقیم، سبب استارت تدریجی، در هنگام کارکردن کم شدن صدا و کم مصرف شدن کولر گازی می شود. برای اینکه کولر گازی یا اسپلیت مصرف برق کمتری داشته باشد، دمای آن را همیشه روی ۲۵ درجه سانتی گراید نگه دارید. با این کار کمپرسور بطور متناوب خاموش نخواهد شد و هزینه مصرف برق پایین خواهد آمد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.