خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

شیرآلات


شیرآلات برای باز و بسته شدن آب استفاده می شود. و تنظیمات کم و زیاد کردن را داراست امروزه شیر های پیشرفته با تکنولوژی بالا و مدرن تولید می شود که کار ما را برای یک زندگی راحت ساخته است.


 

 

 در گذشته اینطور نبوده با شیرآلات خیلی بزرگ و سنگین و با فشار خیلی زیاد باید آب می گرفتیم. و کار خیلی سختی بود. ولی با گذشت زمان در حال حاضر  شیر های با برند های شیک و حتی لمسی هم به بازار آمده. که در ادامه به آن می پردازیم. 



شیر آلات از چه زمانی به وجود آمده؟

در قرن چهارم میلادی نیز رومیان از لوله کشی و شیرآلات برای هدایت آب به ۱۱حمام عمومی، ۸۵۶ حمام خصوصی و ۱۳۵۲ فواره و آب انبار استفاده می کردند. در گذشته، شیر آب سرد و گرم خروجی واحدی نداشتند و آب خروجی از عَلَم مستقل هر کدام یا بسیار سرد بود و یا بسیار گرم.

در سال ۱۹۷۳ میلادی (۱۳۱۶ شمسی)، آلموئِن، دانشجوی ساکن شهر سیاتل واشنگتن، دست خود را زیر آب جوش خروجی از عَلَم آب گرم سوزاند. در نتیجه این حادثه ایده طراحی شیرآلات کلاسیک امروزی که آب سرد و گرم بطور همزمان از یک علم خارج می شود در ذهن او شکل گرفت.

 

طرح اولیه او مورد قبول واقع نشد و بین سال های ۱۹۴۰میلادی (۱۳۱۹ شمسی) و ۱۹۴۵میلادی (۱۳۲۴ شمسی) او موفق شد یک شیر کلاسیک مقبول با عملکرد مناسب طراحی کند. بالاخره مردم میتوانستند دمای آب خروجی از شیر را تنظیم کنند تا به دمای دلخواه خود برسند.


اگر دنبال خلاقیت در طراحی خانه هستید باید سعی کنید این المان در همه جای خانه وجود داشته باشد. معمولا بسیاری از افراد نکته های ریزی را در طراحی مدرن دکور منزل فراموش می کنند و یا به آن توجه نمی کنند اما این جزئیات است که ارزش کار را بالا می برد. یکی از این جزئیات مهم شیر آب ظرفشویی و شیرآلات ساختمانی است که به دلیل زیاد در دید نبودن توجه آنچنانی به آن نمی شود. 


اما شیر آب از دید طراحان خلاق هرگز پنهان نمانده است مدلی که قرار است معرفی کنیم بقدری زیبا و شگفت انگیز است که از پنهان بودن آن در حمام و سرویس بهداشتی خانه حسرت می خورید. در زیر نمونه های خاصی از مدل شیر ظرفشویی و حمام معرفی میشود و در پایان نیز تعدادی از نمونه های مدرن از شیر آلات قرار گرفته است.

وقتی این شیر آب در گوشه حمام شما قرار دارد بمانند یک شئ فضایی و یا پروژه ایی علمی بنظر می آید طوری که فقط با روشن شدن آن به شیر آب بودنش پی می برید! وقتی که شما شیر آب را باز می کنید متوجه تشکیل گرداب در محفظه شفاف شیشه ایی آن می شوید که آب را به بالا و سپس به مانند آبشاری بروی دستان شما می ریزد اما شما همچنان در حال تماشای جریان شفاف و آرامش بخش آب هستید.

 این شیر اب برای سینک های معمولی هم قابل استفاده می باشد. مهم نیست شما چه سینکی را برای این شیر انتخاب می کنید چرا که در هر صورت زمان زیادی را به تماشای گرداب تشکیل شده  توسط میکسر می پردازید. پروسه ایی که تا قبل از آن اهمیتی به دانستن در موردش نمی داید با این شیر برای مدت ها شما را متحیر خواهد کرد.

این نوع شیرها به محض چرخاندن میکسر گرداب شروع به چرخیدن  می کند مانند تورنادویی که از آب تشکیل شده است.


شیرآلات ایرانی یا خارجی؟

شاید سوال عمده‌ی خریداران این است که چه برندی را بخریم؟‌ چین بازار دنیا را به راحتی در بر گرفته است. حتی اکثر شرکت‌های معتبر خارجی نیز سفارشات خود را به این کشور می‌سپارند و چین تحت لیسانس شرکت اصلی محصول مورد نظر را تولید می‌کند. حتی ایران هم شیرآلات با کیفیتی را تحت لیسانس کشورهای دیگر مونتاژ می‌کند. قبل از خرید هر نوع شیرالاتی باید به یک‌سری نکات توجه کرد. بهترین شیرآلات٬ شیرهایی هستند که آبکاری سطوح آن‌ها استاندارد باشد. شیرآلات با کیفیت از جنس برنج و استیل اصل است. شیرآلاتی برای خرید مناسب هستند که علاوه بر داشتن قطعات یدکی دارای خدمات پس از فروش باشند. شیرآلاتی که استفاده می‌شود باید هماهنگ با فضا و همچنین مناسب نیاز افراد باشد.

انواع شیرآلات

در خرید تجهیزات شیرآلات به صورت سِت مقرون به صرفه است. سِت کامل شیرآلات شامل عَلم دوش٬ شیرآلات حمام٬ روشویی٬ ظرفشویی و توالت است. معمولا شیرهای ظرفشویی را برای سهولت در شست‌وشوی ظروف٬ پایه بلند انتخاب می‌کنند. شیرهای تک اهرمی از محبوبیت بیشتری برخوردار است و شیرهای ایستاده و دیواری دیگر از رده خارج هستند. در مکان‌های عمومی جهت جلوگیری از انتقال بیماری‌های پوستی و واگیردار از شیرهای پدالی و الکترونیکی استفاده می‌شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.