خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

خبر روز

بهترین مطالب حوزه معماری و عمران و دکوراسیون داخلی -تکنولوژی - بازاریابی - پوشاک و اکسسوری

فناوری 5G به طور رسمی در ایران راه اندازی شد


رئیس جمهور از ورود ایران به نسل پنجم تلفن های همراه خبر داد. اولین وب سایت 5G در انستیتوی تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات تهران راه اندازی شده است و در آینده نزدیک دسترسی به این فناوری در نقاط مختلف تهران امکان پذیر خواهد بود.

 

 

حسن روحانی اعلام کرد: نسل پنجم شبکه تلفن همراه در سایر نقاط کشور راه اندازی می شود. در همین راستا ، اولین تصویر از تست 5G در ایران در شبکه های مجازی منتشر شد که نشان از سرعت بالای آن دارد.


حسن روحانی با اعلام خبر راه اندازی 5G در ایران امروز ، اعلام کرد که نسل پنجم تلفن های همراه نه تنها برای ارتباطات مورد استفاده قرار می گیرد ، بلکه از آن بیشتر استفاده خواهد شد: "این پیشرفت بزرگی در حوزه فناوری دیجیتال است." نسل پنجم نه تنها برای ارتباطات ، بلکه برای اقتصاد دیجیتال نیز خواهد بود. برای کشور "


به گفته روحانی ، ایران سال گذشته یک مرکز هوش مصنوعی (به نام مرکز هوش مصنوعی 176) تأسیس کرد که در رشد اقتصاد دیجیتال کشور سهم بسزایی داشته و این مسیر همچنان در 5G در ایران ادامه خواهد یافت.


به گفته روحانی ، وزارت ارتباطات به زودی جزئیات بیشتری را با مردم به اشتراک می گذارد.


در همین حال ، مدیرعامل ایرانسل همچنین عکسی از آزمایش 5G در ایران منتشر کرد که سرعت بارگیری آن از 1.5Gbps را نشان می دهد. "بیژن عباسی آرنت" این عکس را منتشر کرد و تأیید کرد که "نسل پنجم گامی هوشمندانه به سوی ایران خواهد بود."


وی همچنین در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "امروز چهارشنبه اول مرداد 1399 با استفاده از اولین وب سایت 5G برای ایران توسط رئیس جمهور نسل پنجم فناوری موبایل رسما وارد ایران شد."

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.